سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خرد، ژرفای حکمت و با حکمت، ژرفای خرد بیرون آورده می شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :2
کل بازدید :194016
تعداد کل یاداشته ها : 51
103/1/10
9:57 ص

مقدمه

   شنا به ترکیبی از قدرت و تکنیک صحیح نیاز دارد. از آن جا که آب برای بشر محیطی بیگانه است، جنبه­های تکنیکی حرکت در آب در سطح مسابقات، اهمیت خیلی بیشتری پیدا می­کند. اغلب افرادی که به عنوان یک ورزش شنا می­کنند، از تکنیک­های صحیح این رشته بی­اطلاع هستند. لذا پیشرفتی ندارند؛ اما حتی برای شناگران حرفه­ای و با تجربه نیز، بهبودهای جزیی در تکنیک می­تواند موجب تفاوت­هایی در کیفیت کار، البته در سطح ملی و بالاتر شود.

تاریخچه

   شواهد باستان شناسی نشان می­دهند که قدمت شنا و شنا کردن به 2500 سال قبل از میلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن‌های آشور و یونان و روم باستان باز می­گردد. آن چه از گذشته آموزش شنا می‌دانیم بر اساس یافته‌هایی است که از حروف تصویری هیروگلیف مصریان به دست آورده‌ایم. یونانی‌های باستان و رومی‌ها شنا را جزو برنامه‌های مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند و مانند الفبا یکی از مواد درسی در آموزش مردان بوده است. شنا در شرق به قرن اول قبل از میلاد باز می‌گردد. ژاپن جایی است که شواهد و مدارکی از مسابقات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفدهم به دستور رسمی حکومتی شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس می‌شد.

   مسابقات سازمان یافته شنا در قرن 19 میلادی قبل از ورود ژاپن به دنیای غرب شکل گرفت. از قرار معلوم مردم ساحل‌نشین اقیانوس آرام به کودکان هنگامی که به راه می­افتادند یا حتی پیشتر شنا می­آموختند. نشانه­هایی از مسابقات گاه و بی­گاه میان مردم یونان باستان وجود دارد و هم چنین یکی از بوکسورهای معروف یونان شنا را به عنوان تمرین در برنامه ورزشی خود گنجانیده بود. رومی­ها اولین استخرهای شنا را بنا کردند و گفته می­شود که در قرن اول پیش از میلاد «کی یس می سی ینس Geiumaecenas» اولین استخر آب گرم را ساخت.

   برخی عدم تمایل اروپائیان به شنا را در قرون وسطی ترس از گسترش و سرایت عفونت و بیماری­های مسری می­دانند از طرفی شواهدی وجود دارد که نشان می­دهد در سواحل بریتانیای کبیر در اواخر قرن هفده میلادی از شنا در آب به عنوان وسیله­ای برای درمان استفاده می­شد. البته تا پیش از قرن نوزدهم شنا به عنوان تفریح و ورزش در میان مردم جایگاهی پیدا نکرد. زمانی که نخستین سازمان شنا در سال 1837 تأسیس شد. در پایتخت بریتانیا یعنی لندن، 6 استخر سرپوشیده وجود داشت که مجهز به تخته شیرجه بودند. در سال 1846 اولین مسابقه شنا در مسافت 440 یارد در استرالیا برپا شد که بعد از آن هر ساله نیز به اجرا درآمد. باشگاه شنای «متروپولیتن Metropolitan» لندن در سال 1869 تأسیس شد که بعداً به انجمن شنای غیرحرفه‌ای تغییر نام پیدا کرد که در واقع هیئت رئیسه شنای غیرحرفه­ای بریتانیا بود. فدراسیون­های ملی شنا در چندین کشور اروپایی در سال 1882 تا 1889 شکل گرفتند.

 


87/3/2::: 8:14 ص
نظر()
  
  

کاربرد فناوری اطلاعات در تربیت بدنی مدارس

   اکثر سازمان­های توسعه یافته سعی بر آن دارند تا با استفاده از فناوری­های نوین اطلاعاتی، دورنمایی از آینده سازمان خود را در جهت توسعه سازمانی ترسیم کنند. عصر حاضر با پدیدار کردن این فناوری­ها، پویایی و خلاقیت سازمانی را به حدی رسانده است که هر سال استراتژی­های سازمانی را می­بایست بر اساس روند رشد فناوری­های نوظهور طراحی و اجرا کرد. بیش­بینی این که در یک سال کدام فناوری می­تواند مزیتی رقابتی برای سازمان به وجود آورد؛ یکی از روش­های تدوین استراتژی­های سازمانی در کشورهای توسعه یافته شده است. استفاده از فناوری اطلاعات از یک سو سبب استفاده بهینه از نیروی کارآمد و خلاق می­­شود و از سوی دیگر موجب کاهش بسیاری از حجم­های عملیاتی و کاهش هزینه­های مالی و زمانی می­شود. یکی از نکات قوت فناوری اطلاعات در دسترس بودن آن­ها در اکثر نقاط کشور و حتی جهان شده است. با به کارگیری فناوری اطلاعات و خلق ایده­های جدید، می­توان یک زندگی سالم و پرنشاطی را برای مردم فراهم کرد.

   همان طور که می­دانید، برای داشتن یک زندگی سالم و سعاتمند، سلامت جسمانی و روانی لازم و ملزوم یکدیگرند. ارزش و اهمیت تربیت بدنی در تأمین سلامت جسمانی تک تک آحاد جامعه امری کاملاً آشکار و غیرقابل انکار است.