سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من پیشواى مؤمنانم و مال پیشواى تبهکاران [ و معنى آن این است که مؤمنان پیرو منند ، و تبهکاران پیرو مال چنانکه زنبوران عسل مهتر خود را به دنبال ] . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :3
کل بازدید :194397
تعداد کل یاداشته ها : 51
103/2/28
9:8 ص

چرا پیاده روی؟

   پیاده روی یک فعالیت طبیعی است که به بهبود سلامتی کمک می­کند و به عنوان محور تحول در زندگی ماشینی امروز محسوب می­شود و دید افراد را نسبت به سلامتی و تندرستی تغییر می­دهد. بسیاری از متخصصان معتقدند پیاده روی یکی از مناسب­ترین فعالیت­های هوازی برای بزرگسالان است که شدت آن قابل کنترل است. امروزه پیاده روی در بسیاری از کشورها به یکی از بزرگ­ترین فعالیت­های سالم سازی تبدیل شده است که تمامی افراد در هر سن و سال در آن شرکت می­کنند و به عنوان ورزش همگانی مورد استقبال جهانیان قرار گرفته است.

   پیاده روی در واقع یک فعالیت هوازی، مفرح، با فشار و تنش کم است که میزان کارایی قلب و شش­ها را بالا می­برد بدون آن که خطری برای شما ایجاد شود و سر انجام این که پیاده روی، روش و طرز تفکر شما را نسبت به زندگی و کار تغییر می­دهد. شروع پیاده روی، قدم گذاشتن در جاده تندرستی است، جاده­ای که می­توانید همچنان در آن به پیش روید و زندگی خود را با سلامتی و نشاط توأم سازید. پیاده روی بهترین فعالیتی است که به وسیله فیزیولوژیست­های ورزشی، متخصصان بیماری­های قلب و کارشناسان علل چاقی و اعصاب و روان توصیه می­شود. پیاده روی یک فعالیت طبیعی عمومی است و برای همه گروه­های سنی مناسب است. تمام اعضای خانواده، پیر و جوان و حتی کسانی که از بستر بیماری برخاسته­اند، می­توانند از پیاده روی لذت ببرند. پیاده روی نیاز به مهارت خاصی ندارد، هر زمان و هر جایی می­توان آن را انجام داد و مطمئن­ترین و سالم­ترین نوع فعالیت هوازی بشمار می­رود.