سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى را نگفتند : خوش باد ، جز آنکه روزگار براى آن روز بدى را ذخیرت نهاد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :12
کل بازدید :194323
تعداد کل یاداشته ها : 51
103/2/15
10:54 ع

پوریا عمرانی


 

حرکت: با تشکر از این که دعوت ما را پذیرفتید و در این مصاحبه شرکت کردید. لطفاً خودتان را معرفی‌کنید؟

پوریا عمرانی هستم متولد سال 1374 و در شهرستان بابل (کتی غربی) به دنیا آمدم و الآن هم در  بابل سکونت دارم. امسال نیز در آکادمی پینگ‌پنگ جمهوری اسلامی به صورت شبانه‌روزی هم درس می‌خوانم و هم زیر نظر مربیان کره‌ای به تمرین می‌پردازم.

حرکت: چطور سر از رشته پینگ پنگ در آوردید؟

آن طور که مادرم تعریف می‌کند؛ وقتی به دنیا آمدم و مرا از بیمارستان به منزل آوردند، پدرم توپ پینگ‌پنگ را در کف دستم گذاشت و از خدا خواست که او را کمک کند تا بتواند مرا قهرمان کند. مادرم تعریف می‌کرد؛ موقعی که من نوزاد بودم و هنوز راه رفتن بلد نبودم، پدرم با کالسکه مرا به سالن پینگ پنگ مجتمع ورزشی شهید بهشتی بابل می‌برد.

حرکت: چه مقام‌ها و افتخاراتی تا کنون کسب کردید؟

·     مقام اول تیمی نوجوانان جهان در قطر (1385)

·     مقام سوم دوبل نوجوانان جهان در قطر (1385)

·     بهترین کوچولوی مسابقات آسیایی هندوستان ( 1382)

·     قهرمان اول انفرادی کشور (1385)

·     قهرمان سوم دوبل بین‌الملل بین 17 کشور قزوین (1384)

·     قهرمان اول تیمی راهنمایی کشور (1386)

·     و....

  حرکت: اگر تنیسور نبودید در چه رشته‌ای فعالیت می‌کردید؟

چون به کارهای فکری علاقه دارم، فکر می‌کنم شطرنج بازی می‌کردم.

حرکت: مشوّق شما چه کسانی بودند؟

پدر، مادرم و خواهرم.

حرکت: برخورد مردم و مسئولین پس از بازگشت شما از مسابقات جهانی چگونه بود؟ چه انتظاری از مردم و مسئولین دارید؟

وقتی از مسابقات اُپن جهانی که در آن مسابقات قهرمان شدم برگشتم، برنامه استقبال با شکوهی  از من به عمل آمد که تعداد زیادی از همشهریان و ورزشکاران و مسئولین به استقبالم آمدند و بسیار روز به یادماندنی برای من بود.  لازم می‌دانم از زحمات همه مردم و مسئولین به خصوص آقایان صفری مسئول تربیت‌بدنی وقت دانشگاه علوم پزشکی، بسمل کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزشگاههای بابل و طرزه­یی‌نژاد مسئول تربیت بدنی وقت شهرستان بابل، تشکر کنم. انتظار بنده از مردم این است که همیشه مرا از دعای خیر خودشان بی­بهره نگذارند و از مسئولین انتظار دارم که به ورزش بیشتر توجه داشته باشند.

حرکت: از وضعیت پینگ پنگ بابل برای­مان بگویید؟

من هر چه از پینگ پنگ دارم از مسئولین آموزش و پرورش و سالن ورزشی شهید بهشتی است و سال‌ها از امکانات این سالن برای پیشرفت خود استفاده کردم. متأسفانه این سالن نیز فرسوده شده و از مسئولین محترم خواهشمندم نسبت به تعمیر آن اقدام بکنند تا هم چنان قهرمانان خوبی وارد جامعه پینگ پنگ شوند.

حرکت: در زندگی شما درس و ورزش چه رابطه‌ای با هم دارند؟

اگر درس و ورزش در کنار هم با برنامه‌ریزی درست چه از ناحیه خانواده و ورزشکار و چه از ناحیه مسئولین و ورزشکار باشد، بسیار می‌تواند مفید باشد. مثلاً الآن که در آکادمی و مدرسه پینگ‌پنگ کشور بسر می‌برم اگر مسئولین برای من معلم بگیرند و من در کنار درس بتوانم تمرین بکنم مطمئناً در هر دو جا موفق خواهم بود؛ ولی اگر به درسم توجه نشود، مجبورم خودم به تنهایی درس بخوانم و درسم کمی ضعیف می‌شود.

حرکت: حرف آخر؟

همان طور که می­دانید، پینگ پنگ شهرستان بابل در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در سطح کشور همیشه روی سکوی قهرمانی است؛ اما این رشته ورزشی متأسفانه از داشتن یک سالن مجهز بی­بهره است. خواهش می‌کنم، مسئولین برای رشد و اعتلاء این رشته به فکر ساخت خانه پینگ‌پنگ در شهرستان بابل باشند و سالن مجتمع ورزشی شهید بهشتی را که حدود 30 سال پیش ساخته شده، تعمیر کنند.

حرکت: با تشکر از آقای پوریا عمرانی و پدر گرامی ایشان جناب آقای حسین عمرانی که در این مصاحبه شرکت کردند. انشاءا... روز بروز شاهد کسب مقام‌های مختلف جهانی آقا پوریا باشیم.