سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از جمله چیزهایی که پستی دنیا را به تو نشان می دهد، آن است که خداوند ـ جلّ ثناؤه ـ بساط آن را از رویت وجّه و اختیار، از سرِ اولیا و دوستانش برکشیده و از روی آزمون و فتنه، آن را برای دشمنانش گسترده است. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :9
کل بازدید :194294
تعداد کل یاداشته ها : 51
103/2/13
1:24 ع

حرکت: ضمن تشکر از قبول دعوت، تقاضا می شود به اختصار خود را معرفی نمایید.
   با تشکر از آموزش و پرورش شهرستان بابل که به یاد پیشکسوتان هستند و موجب خشنودی من شدند. اینجانب اعظم مهدی پور متولد روستای کشتی خیز اله رودبار،  از کودکی در روستای خود با دیدن کشتی های محلی (لوچو) و پهلوانی به ورزش علاقمند شدم و زیر نظر مرحوم استاد شعبانپور دبیر ادبیات آموزش و پرورش بابل کشتی را شروع نمودم. اوایل در اتاقی در  اداره آموزش و پرورش بابل تمرین می کردیم. در سال 1336 با مرحوم فقیر آشنا شدم. پس از 4 سال در باشگاه ذوالفقاری بدون مربی و با خواندن کتاب به کشتی می پرداختم تا این که برای اولین بار در دبیرستان امام خمینی (شاهپور سابق) به طور رسمی روی تشک رفتم و با ساری مسابقه دادیم. حدوداً 7 سال قهرمان استان و 3 دوره قهرمان کشور شدم و در اولین اردوی تیم کشوری با مرحوم تختی هم اردو بودیم تا این که کم کم با گذشت زمان پا به عرصه مربیگری گذاشتم و در کلاس های مختلف بین المللی مربیگری شرکت نمودم و با مقام ممتاز کلاس را به اتمام رساندم.
   شاگردان مهمی مثل علیجانی و... تربیت نمودم. در کنار مربیگری، کلاس های مختلف داوری را گذراندم و اولین داور بین المللی استان مازندران شدم. پس از آن وارد دانشگاه  شدم و در آن جا نیز مقام هایی کسب کردم و هم زمان در تهران در دبیرستان های مختلف تدریس می کردم و با شهید رجایی همکار بودم. در سال 1338 به عنوان دبیر ریاضی وارد آموزش و پرورش بابل شدم. سپس به عنوان دبیر ورزش دبستان سعدی و معتمدی انتخاب شدم تا این که مدیر دبیرستان از اینجانب خواستند که ریاضی تدریس نمایم و مجدداً به تدریس ریاضی پرداختم. پس از اتمام تحصیل در سال 1353 نایب رئیس هئت کشتی استان و به مسابقات آلمان اعزام شدم و در دوران انقلاب به  مدت 2 سال در مناطق جنگی خدمت نمودم. در سال 1370 رئیس هیئت کشتی بابل و سال بعد دبیر هیئت استان شدم و در انجمن های مختلف اعم از ورزش و غیرورزشی فعالیت های جانبی داشتم. در سال 1384 با پذیرفتن مسئولیت، مجدداً به عنوان ریئس هیئت کشتی استان انتخاب شدم و در این مدت کلاس های مختلفی برای جوانان اعم از داوری و مربیگری برگزار نمودم.ضمناً جا دارد از آقای سید جعفر حرمتی پور یکی از عاشقان کشتی و زحمت کشان این شهر که دبیر هیئت کشتی بابل بودند  و با امکانات محدود آن زمان شاگردان زیادی را تربیت کردند، یادی بکنم.
حرکت: در طول دوران مسؤولیت در کشتی چه اقــداماتی انجـام داده اید؟
  در مدت تصدی اینجانب مسابقات مختلفی برگزار نمودم که کسب 23 مدال طلا، 13 نقره و 17 برنز در مسابقات جهانی و آسیایی و تورنمنت های بین المللی در سال 1385 از آن جمله می باشد که نقطه عطـف آن 3 مدال طلای مازندرانی ها در شب پایانی بازیهای آسیایی قطر بود که ایران را از پله 17 به 6 رساند در حالی که امسال از 7 نفر تیم ملی 4 نفر مازندرانی بودند که 3 مدال طلا گرفتند. در سال 1385 دو مسابقه همزمان جام جهانی و جام تختی را موفق به برگزاری شدیم که مسؤولین کشوری امیدی به برگزاری موفق آن نداشتند که مسؤولین فیلا پس از برگزاری مسابقات و شخص مارتینی با رضایت و خشنودی بسیار از نحوه میزبانی ما ابراز داشتند و از حضور تماشاگران مازندران ابراز شگفتی می کردند.

حرکت:چه برنامه هایی در دست اقدام دارید؟
   اکنون قصد آن داریم در تابستان جام حبیبی و موحد را در تقویم فدراسیون جهانی بگنجانیم که فدراسیون کشتی قرار شد، پیگیر آن باشد تا انشاء ا... بتوانیم نام بزرگان استان خود را همواره زنده نگه داریم. بنا داریم از مربیان جوان و تحصیل کرده استفاده بیشتری بکنیم و کلاس های مختلف برای آن ها پیش بینی کنیم. هم چنین تحقیقات و پژوهش را هم در دستور کار خود داریم.

حرکت: برای نوجوانان و جوانان چه پیامی دارید؟
   به نوجوانان و جوانان می گویم که برای اظهار وجود و شایستگی و لیاقت خودشان به جای آن که به بی راهه بروند به سالن های ورزشی روی بیاورند تا موجب افتخار کشور ما باشند.

حرکت: چه صحبتی برای همکاران خود، دبیران تربیت بدنی دارید؟
   پیام من به دبیران ورزش این است که رسالت سنگینی بر دوش این عزیزان می باشد. یک دبیر ورزش حداقل با چند صد جوان با انگیزه روبرو هست، لذا باید با روشهای مختلف این جوانان را تشویق به حضور در میادین ورزشی بکنند که موجب پیشرفت ورزش و کشور شوند.
   اینجانب لذت کشف یک نوجوان از لحظه کشف تا قهرمانی آن جوان را چشیدم و می دانم که چقدر لذت دارد که یک دبیر یک جوان را به ورزش هدایت نماید و او را به مقام قهرمانی رساند. همین قهرمانان امروز ما بوسیله دبیران ورزش کشف شدند لذا از کلیه دبیران ورزش می خواهم که از این مسئله غافل نشوند.
  در خاتمه پیشنهاد دارم که یک صفحه از فصلنامه خودتان را به معرفی قهرمانان دیروز و امروز ورزش شهرمان اختصاص دهید تا انشاء بنوعی از این عزیزان نیز قدردانی به عمل آید.
حرکت:  انشاا... پیشنهاد شما را مورد بررسی قرار داده و در شماره های بعد اجابت می کنیم.

مصاحبه:‌حسین قویدل